Jako děti jste toho moc nemohly nebo nesměly, nyní však již můžete. Možná si táhnete naučená přesvědčení mysli nebo nastavení chování, která vám brání ve spokojeném životě.
Nyní jsem v roli lektorky, nicméně pocházím z alkoholické dysfunkční rodiny a vím, jak je těžké se orientovat v tom, co je a není správné.
Nové vzorce a prožitky = nové zážitky ZARUČENY.
Nikdy nejste moc staří na to je předělat ve funkční a dobře sloužící strategie. Navíc už na to nejste sami. Nebojte se nudy, hodnocení ani známkování.
AKADEMIE pro dospělé děti
Nenaučili vás rodiče v dětství, jak navazovat zdravé a fungující vztahy, pracovat se svými emocemi tak, aby vám neubližovaly, ale byly naopak vaší silou? Nedokázaly vás provést bezpečným stanovováním hranic či vás podpořit při rozvoji sebevědomí - tedy důvěry v sebe sama?
Bojíte se konfliktů?
Necháváte si vše líbit?
Netušíte, kým vlastně jste?
Škoda, protože s tím se vůbec nežije snadno. Naštěstí to jde změnit!
Představte si, že:
Víte přesně, čeho chcete v životě dosáhnout.
Je pro vás snadné být sám/sama sebou.
Umíte dát zdravé mantinely okolí a respektujete plně své potřeby.
Právě s tím vám pomohou speciální a nabité kurzy přizpůsobené vašim výzvám! Pojďte si zábavně projít důležitá témata a objevit osvobozující úhel pohledu!
VYBERTE SI TEN SVŮJ!
Co v kurzech získáte?
kurzy vychází ze specifických témat a potřeb dospělých dětí - jsou jim šité na míru
srozumitelné a přehledné
doplněné o mé profesní zkušenosti a osobní příběh
tipy, doporučení, techniky a metody přímo z praxe
cenné znalosti a korektivní (nápravný) model, kterým se můžete dále inspirovat
široká paleta témat, vybere si každý!
Možná máte pocit nebo vám dokonce doma říkali, že:
"Se změnit nemůžeš.
Jiny/á už nebudeš.
Tak to prostě je, musíš to přijmout.
S tím, jaký/á seš stejně nic nenaděláš, to máš po mně..."
Pojďte to změnit! Kvůli sobě. Pro své děti. Pro zářivější zítřky.
1. Uvězněné duše v krunýřích z betonu: Jak pomoci dospělým dětem?
Vstupte do světa dospělých dětí. Stále váháte, zda patříte do skupiny DDA nebo přemýšlíte, podle čeho poznat, že máte někoho takového ve svém okolí?
První úvodní kurz.
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Kdo jsou dospělé děti?
-
Proč se jim tak říká?
-
Co s sebou nese dětství strávené v dysfunkční rodině?
-
Jaká je úloha dětství?
-
Co nejčastěji řeší zmatení dospělí, kteří nemohli dětmi být?
-
Jaké je společné dědictví DDA?
2. RODIČ V UVOZOVKÁCH: Jak dysfunkční vzorce ovlivňují rodinné vztahy?
Dysfunkční rodinná dynamika probíhá celoživotně. Formuje dítě, které si potom do života odnáší nejednu bolest a zranění, se kterým ani často neví, co dělat. Není to něco, co se stane "najednou". Své přesahy má logicky i do období, kdy děti dospějí a rodiče zestárnou. A najednou se očekává, že se dospělé děti postarají.
Ale ty ne vždy (vzhledem k těžké minulosti) mohou a chtějí...
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Bylo nebylo aneb na skok do prapočátků všeho dění
-
Proč je tak těžké dávat dál to, co člověk sám nedostal?
-
A teď to přijde: proč se dospělé děti odmítají starat?
-
Co na to okolí a společnost?
-
Jsme dlužníci našich rodičů?
-
Jak zacházet se stereotypy a stigmaty
3. Kdy(ž) pomoc ubližuje: Jak tu být pro druhé zdravě?
Už brzy
Těšte se
Pomáhat je ušlechtilé - ne však na úkor sebe. Dospělé děti často čelí roli oběti, komplexu záchranáře a přebírání zodpovědnosti za druhé. Ztrácí tak navíc svůj vlastní život, na který mají právo, nebo vyhoří a nemohou tu fungovat ani sami pro sebe, natož pro své blízké.
Jak pomáhat tak, abychom skutečně pomáhali?
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Jaká je osobnost pomáhajícího?
-
Pojmy a rozdíly v nich: pomoc vs. záchrana, sobectví vs. sebeláska
-
Příčiny a kořeny nezdravého pomáhání
-
Syndrom pomocníka a jeho úskalí
-
Spoluzávislost (kodependence) - dopady
-
Psychohygienická opatření
4. BALANC: Dostaňte svůj život pod kontrolu!
Už brzy
Těšte se
Mít své priority srovnané, ujasněné, přehledné a vycházející skutečně z vnitřní motivace: zní vám to jako nereálný úkol? Přitom s takovým nastavením dávají životní povinnosti i výzvy smysl a zvyšuje se i naše chuť zaměřit se na budoucnost podle sebe. Vědět kam směřuji a proč, zda jsou mé sny a přání skutečné moje a ne mých rodičů/učitelů je pro vyvážený život nesmírně důležité.
Jen tak svých cílů mohu dosáhnout (a nezbláznit se z toho)!
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Jak zvládat vše, co opravdu chci? Prioritizace
-
Pár pojmů – stabilita, vyhoření, deprese vs. smutek, strach vs. úzkost, prokrastinace atd.
-
Proč se vůbec věnovat duševnímu zdraví?
-
Příběhy z praxe - kazuistiky
-
Organizační a krizové techniky
5. HRA-NI-CE! aneb Jak si zdravě nastavit a udržet svůj osobní prostor?
Už brzy
Těšte se
Hranice - moderní termín, v praxi ho však mnoho lidí nedokáže uplatnit, když je potřeba. Zvláště potom dospělí, kteří vyrůstali v dysharmonických rodinách, v nichž se nenosilo mít svůj vlastní názor, prožívat autentické emoce nebo se dokonce nějak ozvat, když se mi něco nelíbí.
Mantinely jsou však zdravé, nutné a důležité!
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Co hranice znamenají?
-
Jaké existují druhy?
-
K čemu slouží a jak to vypadá bez nich?
-
Jak je ustát a udržet před okolím?
6. EMOCE nebo NEMOCE? Vyberte si sami!
Už brzy
Těšte se
Emoce jsou skvělým ukazatelem toho, zda jsme v životě tam, kde být chceme a máme nebo ne. Někdy je však náročné jim dát prostor, umět je pojmenovat a rozlišit či se dokonce podle nich zařídit. Zvláště potom pro dospělé děti, které se v dětství museli naučit své pocity držet v sobě, skrývat před okolím nebo je potlačovat a měnit.
Kde nejsou emoce, však přichází nemoce - aneb psychosomatické problémy.
Pokud chcete začít respektovat své cítění naplno a jste připraveni na velké změny, tento kurz je právě pro vás.
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Kdo jsou dospělé děti?
-
Proč se jim tak říká?
-
Co s sebou nese dětství strávené v dysfunkční rodině?
-
Jaká je úloha dětství?
-
Co nejčastěji řeší zmatení dospělí, kteří nemohli dětmi být?
-
Jaké je společné dědictví DDA?
7. VNITŘNÍ KRITIK: parťák místo strašáka
Už brzy
Těšte se
První úvodní kurz. Vstupte do světa dospělých dětí. Stále váháte, zda patříte do skupiny DDA nebo přemýšlíte, podle čeho poznat, že máte někoho takového ve svém okolí?
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Kdo jsou dospělé děti?
-
Proč se jim tak říká?
-
Co s sebou nese dětství strávené v dysfunkční rodině?
-
Jaká je úloha dětství?
-
Co nejčastěji řeší zmatení dospělí, kteří nemohli dětmi být?
-
Jaké je společné dědictví DDA?
8. VZTAHY: bitevní pole netřeba, najděte společnou řeč!
Už brzy
Těšte se
Vztahy jsou práce, což mnoho lidí nechce slyšet - stejně jako fakt, že i do zdravých vztahů patří konflikty. Nelze jim vždy předcházet - a ani to není funkční cesta. Dospělé děti se jich však často velmi obávají a mají tendenci k vyhýbavému chování. Mezilidské interakce by měly být obohacující a přínosné – ideálně oboustranně. Někdy však může být náročné skloubit dva odlišné světy, dvě individuální bytosti s různými návyky a zkušenostmi.
Přidejme ještě nedůvěru ve druhé, nízké sebevědomí a obranné mechanismy proti dalším bolestem...
Pojďte najít společnou řeč: nejdříve sami se sebou a potom s partnery.
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Kdo jsou dospělé děti?
-
9. SEBEVĚDOMÍ A IDENTITA: Jak být sám sebou a být s tím ok?
Už brzy
Těšte se
Kdo vlastně jsem? A chci takový/á být? Musím jít ve stopách svých rodičů? Nebo to jde i jinak?
Dospělé děti bývají často zmatené, neznají své silné stránky a svých slabších stránek se bojí. Je potom téměř nemožné být sám sebou, autentický/á. Zbývají masky, přetvářky a chaos, který zažily v dětství. A to je strašně vyčerpávající...
V tomto kurzu se dozvíte:
-
Kdo jsou dospělé děti?
-
Proč se jim tak říká?
-
Co s sebou nese dětství strávené v dysfunkční rodině?
-
Jaká je úloha dětství?
-
Co nejčastěji řeší zmatení dospělí, kteří nemohli dětmi být?
-
Jaké je společné dědictví DDA?