KOGNITIVNĚ-BEHAVIORÁLNÍ TERAPIE
„Nejsem tím, co se mi přihodilo, ale tím, čím jsem se rozhodl stát.“
— Carl G. Jung -
- 
psychologický směr, který vznikl ve 2/2 20. století 
- 
soustředí se na proces učení a jeho využití v léčbě 
- 
pracuje s myšlenkovým nastavením, kterým lze následně ovlivnit chování i prožívané emoce 
- 
vychází z principu, že problémy chování jsou naučené a lze je tedy předělat ve funkční strategie 
- 
široké využití, např. při práci s depresemi, úzkostmi, partnerskými problémy nebo v oblasti nízkého sebevědomí 
- 
jedním z nejefektivnějších a nejúčinnějších terapeutických přístupů 
Učí lidi rozeznávat, pojmenovat, uvědomovat si a následně i měnit nezdravé návyky.
To má pozitivní dopad na všechny životní oblasti.
- 
zaměřuje se na přítomnost s ohledem na minulé zkušenosti a cíle v budoucnosti 
- 
soustředí se na konkrétní a jasně definované problémy, z toho potom vychází určité kroky vedoucí k naplnění cílů 
- 
vedení klienta k soběstačnosti 





